»program
»imprezy - regulaminy

Rajd Bałwan 2014 - regulamin

Organizatorzy

  • 7 krasnoludków  (KI „Mrówkojady”)
  • pwd. Helena „MĘDREK” Petrişor – komendant rajdu
  • phm. Teresa „NIEŚMIAŁEK” Dubel – zastępca
  • pwd. Jędrek „WESOŁEK” Kolanek - kwatermistrz
  • phm. Anna „APSIK” Góralska
  • pwd. Wojciech  „ŚPIOSZEK” Maruszewski
  • pwd. Kuba „GBÓREK” Feldman
  • pwd. Klaudia „GAPCIO” Christ
  • KH ZHP Świdnica im. Szarych Szeregów

Cele

  • Integracja krasnali i aktywne spędzenie wolnego czasu
  • Wyłonienie najlepszych zespołów
  • Poznanie walorów turystycznych okolic Świdnicy.

Termin i miejsce

  • Krasnolandia – Gimnazjum w Lutomi Dolnej
  • Zbiórka uczestników przed Szkołą Podstawową nr 315 w Świdnicy
    w piątek 07.03.2014r  o godzinie 16.30. Powrót w niedzielę 9.03.2014 r. około godz. 14.00.

Potwierdzenie udziału w zjeździe krasnali

  • Zgłoszenia należy składać w kopalni przy ul. Lelewela 18
    do 14.02.2014 (piątek).
  • W zjeździe biorą udział zespoły w składzie min. 5 osób plus pełnoletni opiekun (na czele patrolu stoi komendant patrolu)
  • Kategorie: ur. w 2001 i później

                         ur. w latach 2000 – 1998

                           ur. w latach 1997 i wcześniej

Wpisowe

  • Wpisowe na zjazd wynosi 26 zł od osoby, jeden opiekun nie wnosi wpisowego.
  • W ramach wpisowego zapewniamy:

- nocleg w szkole,

- pamiątkową plakietkę,

- wrzątek,

- przejazd autobusem,

- ubezpieczenie NNW,

- dyplomy i nagrody,

- dobrą zabawę.

  • Przedsięwzięcie dofinansowane jest ze środków własnych Komendy Hufca ZHP Świdnica.

 

Należy ze sobą zabrać:

Zespołem

-    Proporzec (jeśli  drużyna  posiada),  apteczkę  z  wyposażeniem,  busolę,

   metr linki, mapę terenu, na którym odbywa się rajd,

Dodatkowo: pędzle malarskie (ok. 5 cm każdy), noże do tapet, nożyczki – im liczniejszy patrol,  tym więcej sztuk się przyda. 

                                                                                                             

Indywidualnie

-    Kurtkę przeciwdeszczową i mrozoodporną, kompletne umundurowanie, śpiwór, karimatę, przybory do jedzenia i picia, jedzenie na czas rajdu, obuwie zmienne nadające się do munduru (adidasy, trampki), zapasowe skarpety, legitymację lub książeczkę harcerską, przybory do mycia, szycia i pisania, latarkę, strój, który może ulec pobrudzeniu, czapka krasnoludka.

 

Wyżywienie

 Uczestnicy przygotowują posiłki we własnym zakresie.

 

Punktacja

  • wiedza o historii ZHP i skautingu oraz wiedza turystyczno – krajoznawcza (dotycząca terenu, na którym odbywa się zjazd),
    • prezentacja zespołów podczas sobotniego wieczoru

       (patrz: zadanie przedzjazdowe),

  • zadania – niespodzianki,
  • ekwipunek (Uwaga! Może być sprawdzany od godz. 16.30),
  • gra terenowa,
  • przeciąganie liny,
  • punkty do dyspozycji organizatorów.

 

Postanowienia końcowe

  • Zjazd odbędzie się bez względu na pogodę.
  • Dyskwalifikacja uczestników może nastąpić w przypadku postępowania niezgodnego z niniejszym regulaminem oraz Prawem Harcerskim.
  • W przypadku rezygnacji z udziału w zjeździe wpisowe nie będzie zwracane.
  • Odpowiedzialność za szkody wyrządzone w miejscu zakwaterowania ponoszą opiekunowie zespołów.
  • W jednej kategorii drużyna może wystawić tylko jeden zespół.
  • W przypadku zbyt małej liczby chętnych organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian kategorii.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.

                  

Zadanie przedzjazdowe

Sobotni wieczór to zjazd wszystkich krasnoludków. Podczas  tego spotkania zmierzą się ze sobą drużyny krasnali. Każda z nich zaprezentuje skrzaty  w  innej scenerii i okolicznościach, gdyż, jak wiadomo, krasnale mieszkają wszędzie. Nie jest również tajemnicą, że różne są gatunki tych stworzeń – jedne czynią dobro, inne lubią płatać figle.

Waszym zadaniem jest wybranie motywu (spośród podanych poniżej)  i zgłoszenie swego wyboru w hufcu (obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”), a następnie przygotowanie krótkiej scenki prezentującej życie krasnoludków (czyli Was)  w wybranym czasie/miejscu. W jaki sposób zaprezentujecie dany motyw zależy od Waszej pomysłowości. Może to być np.: jedna przygoda, dzień z życia…, kilka lat… Liczymy na Waszą fantazję i pomysłowość. Czas występu max. 10 minut.

 

Lista miejsc, które mogą reprezentować Wasze krasnale:

kosmos, las, miasto, pod ziemią, na morzu/oceanie, dżungla, starożytny Egipt, dziki zachód, szkoła, pustynia, Arktyka, wyspa, stadion, dyskoteka, średniowieczny zamek.

 

Kryteria oceny:

  • Zgodność z tematem (wybranym przez patrol)
  • Zgodność z tematyką rajdu
  • Zaangażowanie patrolu
  •  Oryginalność
  • Przebrania
  • Ogólne wrażenie

Regulami i karta zgłoszenia do pobrania - tutaj


baner

Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Dolnośląska
Hufiec im. Szarych Szeregów w Świdnicy
ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica 
tel./fax: +48 748520179
e-mail: swidnica@zhp.pl
www.swidnica.zhp.pl

Konto: BZ WBK S.A. O/Świdnica 
66 1090 2369 0000 0006 0200 0234 
SWIFT: WBKPPLPP
KRS: 0000264246
REGON: 020380949-00141

Biuro KH czynne:
Pon. - Cz. 8.00-17.00,
Pt. 8.00-15.00.

Dane do faktury:
ZHP Chorągiew Dolnośląska
Hufiec w Świdnicy
ul. Nowa 6, 50-082 Wrocław
NIP 897-172-05-40

Adres korespondencyjny:
Komenda Hufca ZHP Świdnica 
ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica
Informacja: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.